Van compliment naar competentie

Geef feedback die leerlingen laat groeien
Workshop
Omgaan met leerlingen
Deze workshop wordt aangeboden aan groepen van maximaal 12 leraren, instructeurs en onderwijsassistenten.

Als leraar en instructeur of onderwijsassistent is het belangrijk dat je leerlingen laat leren van hun ervaringen. Dit geldt in de klas, praktijkles en voor stage. Je wilt dat leerlingen zelf nadenken over wat goed gaat. En over wat er beter kan. Daarbij hebben ze jouw hulp nodig. Jij stelt vragen waardoor ze zelf gaan nadenken over hun functioneren. En vervolgens hun kennis en kunde op een goede manier gaan inzetten in hun toekomstige werk. Daar krijg je goede werkers van!

Je leert hoe je inzichtgevende, stimulerende feedback geeft. We nemen je mee in de wereld van de positieve psychologie. Daarin staan successen centraal en hoe je daarvan kunt leren.

In de workshop is ook aandacht voor hoe je leerlingen kunt laten leren van dingen die ze nog niet goed doen. Daarbij is het belangrijk dat ze gestimuleerd worden om het een volgende keer anders te doen. Geen ontmoediging. Want daar leert niemand van. Wel opbouwende feedback. Dit bewust inzetten met als doel leerlingen te laten groeien, is wat je na deze workshop kunt.

Deze workshop is geschikt voor leraren, instructeurs en onderwijsassistenten.

Workshop
Omgaan met leerlingen
Deze workshop wordt aangeboden aan groepen van maximaal 12 leraren, instructeurs en onderwijsassistenten.
Contact voor meer info
Onze workshops zijn praktisch. Lekker aan de slag en laagdrempelig.
Wat dat betekent? Dat jij al je vragen kunt stellen, kunt vertellen wat jij wilt. Dat je kunt oefenen. Dingen mag uitproberen.

Want dat is wat voor ons scholing betekent. Dat je mag leren.
Thema
Voor Wie
Soort
Meer workshops, opleidingen en intervisie
Communicatie met ouders: samen werken aan vertrouwen
Verbeter direct jouw gespreksvaardigheden
De professionele OOP’er
Sociaal en pedagogisch vaardig
Dienstverlenen zonder over je heen te laten lopen
Vriendelijke en servicegerichte communicatie in de praktijk
Differentiëren, een kwestie van doen!
Voor elke leerling een les die werkt
Een zieke in het gezin…. en dan?
Maak het verschil voor een leerling met een zieke ouder, broer of zus.
Gek van pubers? Goed teken!
Waarom pubers wél moeilijk doen – en hoe jij het makkelijker maakt
Het lijntje is dun: dichtbij of té dichtbij?
In gesprek over acceptabel gedrag en de spanning tussen afstand en nabijheid
In verbinding blijven als het spannend wordt
Zorgvuldig communiceren in lastige situaties
Intervisie voor leraren
Reflecteren, leren en elkaar versterken als onderwijscollega’s
Intervisie voor OOP’ers
Zichtbaar, gelijkwaardig en samen groeien als sterke collega’s
Je bokst zoals je bent
De kracht van knokken voor jezelf en voor de ander
Jij bent de ogen en de oren
Er zijn voor leerlingen met verlies
Lastige ouders bestaan niet!
Samenwerken begint met écht luisteren naar elkaar
Leidinggeven aan OOP
Stuur, motiveer en coach je medewerkers
Omgaan met agressie
Rust uitstralen, grip behouden. Ook als het spannend wordt.
Omgaan met agressie aan de balie of telefoon
Professioneel reageren op verbaal geweld
Onrust in en om de school: blijf kalm en grijp in!
Ontdek hoe je op een professionele manier omgaat met lastige situaties.
OOP telt mee!
Zet jezelf neer als gelijkwaardige collega
Opleiding tot intervisor
Voor wie intervisie levendig, leerzaam en duurzaam wil maken
Samenwerken met een puber: hoe dan?
Laat de puber doen wat hij zelf kan en spring bij waar nodig
Samenwerken: een hele kunst!
Ontdek jouw communicatiestijl en die van je collega’s
Schurende gesprekken
Van botsing naar begrip
Stilstaan bij de stille leerling
Begeleiden van leerlingen met internaliserend gedrag
Stress de baas
Grip op je energie
Van blokkade naar beweging
Collega’s motiveren die niet op jouw coaching zitten te wachten
Van compliment naar competentie
Geef feedback die leerlingen laat groeien
Van klagen naar dragen
Samen komen we er wel uit
Van tranen naar glimlach
Rouw en verlies op school
Veiligheid in de school
Waarborg de veiligheid van leerlingen en van jezelf
Veiligheid in het mentorgesprek
Sterker mentoraat door positieve gespreksvoering